Zeynep Bilgehan

Bağlama üstadı Erdal Erzincan: Süpürgeden saz yapıp çalardım

16 Şubat 2025
Bir insan nasıl olur da daha önce defalarca dinlediğimiz bir besteyi çaldığında sanki ilk defa dinliyormuşsunuz gibi sizi etkileyebilir, kulağınıza giren melodiyle yanınızda ya bir çağlayan akıyor ya da bir kalp sızısı tamir oluyor gibi hissettirir? Türk halk müziğinin en sevilen isimlerinden Erdal Erzincan ile buluştuk; hem hayat hikâyesini dinleyip bu sorunun yanıtını aldık hem de ‘bir yaşam tarzı’ olarak nitelendirdiği bağlamanın günümüz dünyasındaki yerini konuştuk.

1- Hayatının ilk 10 yılı Erzurum’un Aşkale ilçesine bağlı Dallı Köyü’nün muhteşem coğrafyasında, dışarıda Karasu Nehri manzarasında kuzu sürüleriyle, içerideyse âşıkların ezgileri, büyüklerin masallarıyla geçiyor. Bugün bağlamasını her çaldığında büyülenerek dinlediğimiz o duygulu müziğini işte bu çocukluk yıllarına borçluyuz… Türk halk müziğimizin en sevilen isimlerinden Erdal Erzincan, 1971 yılında Erzurumlu bir ailenin dört çocuğundan ikincisi olarak Dallı Köyü’nde dünyaya geliyor. Kuşaklar boyu Erzurumlu oldukları DNA testiyle saptanmış. Öyleyse soyadı neden Erzincan? Cevabı: “1939 Erzincan depremi olduğunda dedemin amcası Erzincan’da işadamı. Deprem mağdurlarına yaptığı yardımlardan dolayı dönemin valisi soyadını ‘Erzincan’ olarak değiştiriyor.”

BİR GÜN EVE BİR ÂŞIK GELİRSE….

Çocukluğu köyde otlattığı kuzularla koyunlarla arkadaş olarak doğa içinde geçiyor. Evlerin içindeyse büyülü bir dünya var: “Köyde elektrik yoktu. En teknolojik aletimiz pilli radyoydu. Bugünün sinema, tiyatro, dizi yerine geçen sosyal ihtiyaçları muhabbetler olurdu; meşk ortamlarında günler süren hikâye anlatılırdı. Köyde her evde, çalanı olmasa bile bağlama vardır; ‘belki bir gün eve âşık ziyarete gelir, bağlaması olmazsa’ diye… Bağlama ikram edilirdi. Bağlama çalan kişiye büyük saygı duyulurdu.”

USTA-ÇIRAK İLİŞKİSİ

Erzincan’ın da hem müzik kulağı hem yeteneği vardı… Küçük yaşta önce gizlice babasının bağlamasını çalıyor. Sonra bir tahtaya iki çivi çakıp ip bağlayarak kendi bağlamasını yapıyor. İkinci bağlamasını bir süpürgeden yapıyor. Duvara astığı süpürgenin temizlik için kullanılmasına izin vermiyor. Çalmayı nasıl öğreniyor? Erzincan: “Bizde usta-çırak ilişkisi vardı ve her şey gözlemlenerek öğrenilirdi. Vakit var, çok duyuyorsunuz, devamlı dinliyorsunuz. Göz siz fark etmeden kaydediyor.”

SERMAYEMİZ DUYGU

Yazının Devamını Oku

İşinsanı, Mimar Erol Tabanca: Dedemin mahallesine müze yaptım

9 Şubat 2025
Bir ‘öğrenci şehri’ olarak bilinen Eskişehir son yıllarda açılan yeni müzelerle artık bir kültür-sanat kenti olarak da anılıyor. Şehrin ‘en yenisi’ Odunpazarı Modern Müze’nin (OMM) de bu eğilime katkısı büyük. Beşinci yaşını kutlayan OMM’un kurucusu işinsanı, mimar Erol Tabanca ile buluştuk. Hem onu Forbes’un ‘En zenginler’ listesine taşıyan derslerle dolu hayat hikâyesini dinledik hem de dedesinin mahallesi olan Odunpazarı gibi geleneksel bir mahalleye neden bir modern müze açtığını konuştuk...

1- Bundan beş sene önce açılıp Eskişehir’e ve Türkiye’nin sanat dünyasına yeni bir soluk getiren Odunpazarı Modern Müze’nin (OMM) kurucusu işinsanı, mimar Erol Tabanca’nın adını genel kamuoyu bu müze ile öğrendi. Onu daha yakından tanıyanlarsa diğer kıtadaydı; Tabanca son 32 yıldır Türkmenistan’da büyük inşaat projelerine imza atan bir isim. Şirketi Polimeks ile başkent Aşkabat’taki havaalanlarını, anıtsal binaları inşa etmiş, 2013 yılında Forbes dergisinin ‘En zengin Türkler’ listesinde yer alarak da dikkatleri üzerine çekmişti.

‘TABAN’DAN TABANCA’YA

Erol Tabanca, 1957 yılında Eskişehirli bir ailenin dört çocuğundan üçüncüsü olarak dünyaya geliyor. En çok karşılaştığı sorunun cevabını ben daha sormadan, “Soyadımızın tabanca işleriyle ilgisi yok” diye veriyor: “Dedemin ‘kavafiye’ dükkânı vardı; ayakkabı yapıp satardı. Tahminim soyadımız ayakkabılara yaptığı ‘taban’lar sebebiyle ‘Tabanca’ olmuş.” Aile, Eskişehir’e Türkmenistan’dan gelmiş en eski göçmenlerden; bölgede Manavlar olarak biliniyor. İlk yerleşim yerleri Odunpazarı…

SENE1967 - Eskişehir’de ablası ve kız kardeşiyle

KOYUN CİĞERİ NEREDE DURURSA…

Erol Bey, “Odunpazarı eski yerlilerin oturduğu semtti” diye anlatıyor: “Eskiden göçmenler yerleşime en uygun yeri bulmak için belli yerlere koyun ciğeri asarmış. Hangi ciğer daha geç bozulursa orada oksijenin bol olduğu anlaşılırmış. Odunpazarı’na böyle yerleşilmiş.” Çocukluğu Deliktaş Mahallesi’nde geçmiş. Aile geçimini, babasının torna-freze dükkânıyla sağlıyormuş. Tabanca, “Büyük imkânlarımız yoktu ama mutlu bir aileydik” diyor.

Yazının Devamını Oku

Çoklu çapraz nakillerin Profesörü Yılmaz: Karaciğer bir derya deniz

2 Şubat 2025
Bu yıl 50. yılını kutlamaya hazırlanan İnönü Üniversitesi’nin Karaciğer Nakil Enstitüsü’nde son birkaç yıldır dünya çapında başarılara imza atılıyor. En son geçen eylül ayında gerçekleştirilen yedili çapraz karaciğer nakilleriyle birbirini hiç tanımayan yedi hasta hayata tutundu. Merkezin başında Malatya’nın kendi topraklarından bir isim var: Prof. Sezai Yılmaz. Onunla eski albümleri karıştırıp kendi hikâyesini dinledik; ‘vücudun motoru, bir derya deniz’ dediği ‘karaciğer’i ve yapılan çalışmaları daha yakından öğrendik…

Büyük deprem felaketinin yıktığı kentlerden Malatya’dayız… İkinci yıldönümü yaklaşan 6 Şubat depreminde Malatya’da 1500’den fazla insan hayatını kaybetmişti. O günden bugüne yıkılan binaların enkazları kaldırılmışsa da yeni bina şantiyeleriyle beraber kentin merkezinde can acıtan bir boşluk var. Konteynerler normal bir manzara olmuş. Bu manzaraya sahip yerlerden birindeyse, bizi gururlandıran başarılara imza atılıyor; bu yıl 50. yılını kutlamaya hazırlanan İnönü Üniversitesi’nin Karaciğer Nakil Enstitüsü... Enstitü Müdürü Prof. Sezai Yılmaz ile beraberiz. Önce kısa bir hasta ziyareti yapıyoruz; iki yaşındaki minik Meryem Neva, 60 yaşındaki Mehmet Sinan Bey, 50 yaşında kendisi de genel cerrah olan Ahmet Bey, bebek bekleyen 20 yaşındaki İpek… Bir süre öncesine kadar birbirini hiç tanımayan bu insanlar hayata birbirleri sayesinde tutunmuşlar; ‘karaciğer bağı’yla aile olmuşlar. Bu nasıl olmuş? Burada tam ne yapılıyor? Önce rehberimiz Prof. Dr. Sezai Yılmaz’ı tanıyalım…


Zeynep Bilgehan - Prof. Sezai Yılmaz

KÖY ENSTİTÜLÜ BABANIN OĞLU

Hikâyesi 1962 yılında Malatya’nın Arguvan ilçesindeki Karahöyük Köyü’nde başlıyor. Yılmaz, Köy Enstitüsü mezunu öğretmen bir babanın üç çocuğundan ikincisi olarak dünyaya geliyor. Çocukluğu Malatya’da geçiyor. Yılmaz, “Tam bir Malatya çocuğuyum” diye anlatıyor: “Gazi İlkokulu, Atatürk Ortaokulu ve Atatürk Gazi Lisesi’nde okudum. İki katlı evlerde, yeşil bir çevre içinde, kadınlı erkekli sosyal aktivitelerle Malatya tam bir Cumhuriyet kentiydi. İsmet Paşa’dan gelen bir devlet kültürü var denirdi. Babam biz çocukken bütün aileyi yatağa oturtup romanlar okurdu. Ben de sadece okumaya ve çalışmaya meraklı, başarılı olmaya istekli bir öğrenciydim.”


SENE 1972 - İlkokul yılları

İNSAN İYİLEŞTİRMEYİ SEVDİM

Yazının Devamını Oku

Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu: İstanbul’da ayağımın değmediği sokak azdır

26 Ocak 2025
Onun için doğduğundan beri siyasette diyebiliriz; Milli Görüş Hareketi içinde yetişiyor, 10 yaşında sınıf başkanlığıyla yöneticiliğe adım atıyor, 13 yaşından itibaren siyasi örgütlenme faaliyetleri içinde bulunuyor. Bugün dördüncü döneminde yüzde 51 oyla İstanbul’un en büyük ilçelerinden birini yönetiyor; Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu. Sıcak siyaset gündemi içinde hem kendi hikâyesini hem Milli Görüş geleneğinin dününü, bugününü dinledik…

1- İstanbul’un en büyük ilçelerinden Esenler’in son seçimde yüzde 51 oyla dördüncü kez belediye başkanlığı koltuğuna oturan Tevfik Göksu ile beraberiz… Esenler, siyasi polemiklere sık konu olan bir yer. Bu neden böyle? Hem Esenler’i hem de kendi hayat hikâyesini dinlemek için Göksu’nun kapısını çaldım… İlçenin ortasında bir Central Park havası yaratan 15 Temmuz Millet Bahçesi’ndeki ‘Şehir Düşünce Merkezi’nde buluştuk.

HİKÂYEMİN KÖKENİNDE AİLE VAR

Tevfik Göksu, dört kuşak Adıyamanlı bir ailenin sekiz çocuğundan beşincisi olarak 1966 yılında Gölbaşı ilçesinde dünyaya geliyor. Söze, “Bizim hikâyemizin kökeninde ailemiz var” diye başlıyor: “Bize sülale olarak ‘Mollalar’ yani ‘Hocalar’ derler. Ailemiz dindar ve muhafazakâr. Tek parti döneminde hayattan bezdirecek baskılar görmüşler. Demokrat Parti geleneğinden olduğumuz için baskılar sonra da devam etmiş. Babam çiftçiydi. İlkokul mezunu ama kendini yetiştirmiş. Toplumsal sorunlarla ilgilenirdi. Kazancıyla imam hatip yaptırır, Kuran kursu açtırırdı. Çocuklarının okumasına büyük önem verdi.” Göksu ilkokulu Adıyaman’da okuyor. Plan, eğitimine ağabeyinin yanında İstanbul’da devam etmek. Ancak ortaokulunun müdür yardımcısı henüz birinci sınıf öğrencisi olan Göksu’yu çağırıyor ve ona, “İstanbul’a gitme, burada ‘Akıncılar çalışması’ yap” diyor.

SİYASETE İLK ADIM: AKINCILAR

Böylece henüz 13 yaşında siyasete ilk adımını atıyor; Milli Selamet Partisi’nin (MSP) gençlik örgütü Akıncılar’da çalışmaya başlıyor. Göksu, “Akıncılar, o zamanki siyasi hareketimizin gençlik çalışmasıydı. Hepimizin geriye dönük hikâyesinde Akıncılar vardır” diye anlatıyor: “Ağabeyim fanatik Akıncı’ydı. Ben de üç yıl memlekette öğrenci örgütlenmelerine destek oldum. 1980 darbesinden sonra İstanbul’a, yatılı okumak üzere Gaziosmanpaşa İmam Hatip Lisesi’ne geldim.” O dönemin İstanbul’unu şöyle anlatıyor: “Darbe olmuş, kimse sağına soluna bakamıyor, herkes birbirinden korkuyordu. Biz çocuk aklımızla darbe nedir çok iyi biliyor değildik ama bildiğimiz Türkiye’nin her tarafında anarşi vardı. Gaziosmanpaşa İstanbul’un bir kenar semtiydi ama hızlı gelişen yerlerden biriydi.”

SENE 1992

Yazının Devamını Oku

Ritim üstadı Okay Temiz: Bir zamanlar caz müşteri kovmak için çalınırdı

19 Ocak 2025
Çocukluğu Çatalca’daki bir köyde traktör üstünde geçiyor. Evde annesinden Türk klasik müziği öğrenirken komşularından Trakya seslerine aşinalık kazanıyor. Asıl tutkusuysa geceleri radyoda dinleyip öğrendiği caz müziğine oluyor. “Caz Türkiye’de müşteri kovmak için çalınıyordu. Sonra lobi müziği oldu” diyen Türk caz müziğinin ‘özgün’ ismi, Devlet Sanatçısı Okay Temiz’le eski albümleri karıştırdık...

Okay Temiz ile Galata Kulesi’nin dibindeki atölyesinde bir araya geliyoruz. Burası görebileceğiniz en tuhaf yerlerden biri; dokunduğunuz her obje aslında bir müzik enstrümanı. Temiz, tencereden tavaya, boş kütüklerden tellere, zillere kadar hemen her şeyden bir ses ve müzik çıkarıyor. Yaratıcılığının kökeni çocukluğunda… Eski albümleri açıyoruz. Temiz, askeri pilot bir baba ile Musiki Muallim Mektebi mezunu bir annenin üç çocuğundan ilki olarak, 1938 yılında İstanbul’da dünyaya geliyor. Hayatının ilk yılları İkinci Dünya Savaşı gölgesinde geçiyor. Evlerinin üstünden geçen uçakların seslerini unutamıyor. Babası da bu dönem sonunda askerlikten istifa ediyor. Temiz iki yaşındayken, ailece Çatalca’da babasının satın aldığı bin dönüm arazi içindeki bir çiftliğe yerleşiyorlar.

OKULA TRAKTÖRLE GİDERDİM

Çocukluk günleri evden çok tarlada traktör üstünde geçiyor: “20 koyunla başladık, 450 koyuna çıktık. Çıkan 350 litre süt meşhur Silivri yoğurtlarının yapımında kullanılırdı. Küçük yaştan itibaren çobanlık yaptım. Traktör aşkım vardı. Tarlaları ben sürerdim; biber, patlıcan, kavun, karpuz, mısır… Her şey vardı. İşçileri civardan traktörle ben alır bırakırdım. Okula da traktörle giderdim. Geceleri de çoğunlukla tarla içine kurduğum çadırda kalırdım. Çıplak ayakla dolaşırdım. Üstüm başım hep yağ içinde olurdu. Tam bir köy çocuğuydum.”

DÜĞÜNLERE KIZLARI TAŞIRDIM

Evin içinde akşamları fasıllar yapılıyor. Annesi ud çalarken küçük Okay da koltuklar üzerinde ritimle ona eşlik ediyor: dum, tak, tak, dum, dum… Folklorik ritimlere komşularından aşina: “Müzik bilgim yoktu ama köylüleri izliyordum. Düğünlere kızları taşırdım. Trakya müziği, Bulgar ve Yunan esintileriyle çok oynaktır. Yöredeki Roman kültüründen etkilendim. Klarnetçileri, kemancıları dinliyordum. Bizim orada radyodan Anadolu frekanslarını yakalayamazdım. Onun için hep sınırlara yakın yabancı şehirlerin, yabancı ülkelerin radyolarını dinliyorduk!”


Yazının Devamını Oku

TAV Havalimanları kurucu ortağı Sani Şener: Durursak beyin çürümesi yaşarız

12 Ocak 2025
Sene 1970’ler… Başkent Ankara’nın ilk ‘gökdeleni’ yapılıyor. Şantiyenin yanındaki duvara oturmuş 15 yaşında bir çocuk hayranlık içinde inşaatı izliyor. O çocuğun bugün dünyanın dört bir yanındaki havalimanlarında imzası var. TAV Havalimanları kurucu ortağı ve TAV İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener... “Allah ömür verirse 85 yaşına kadar çalışacaksın, sonra ofisten eve gidip öleceksin. Bizim gibi insanlar çalışmayı birden bırakırsa 2024’ün gözde kavramıyla ‘beyin çürümesi’ yaşarız” diyor.

1-Dünya, kurulan muazzam ulaşım ağıyla bugün hiç olmadığı kadar küçük, en uzak yerler bile yakın! Hal böyle olunca havaalanları da en çok kullandığımız alanlardan biri haline geldi. Yerini İstanbul Havalimanı’na bırakan Atatürk Havalimanı yıllarca dünyaya açılan kapımızdı. Yurtdışındaki havalimanı projelerinde de pek çok Türk müteahhitin imzası bulunuyor. Karşımda bu alanın öncü isimlerinden TAV Havalimanları kurucu ortağı ve TAV İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener var.

Fotoğraf: Levent KULU

ALLAH ÖMÜR VERİRSE...

Şener, birkaç ay önce kurucu ortağı olduğu TAV Havalimanları’ndaki görevinden ayrıldı. Ancak şiarı; ‘Allah ömür verirse 85 yaşına kadar çalışacaksın, sonra ofisten eve gidip öleceksin’ olduğu için iş temposu aynı hızla devam ediyor; TAV İnşaat’ın başında Antalya, Ankara, Almatı, Katar ve Cidde Havalimanları’nın inşaat işlerini takip ediyor. Şener, “Bizim gibi insanlar çalışmayı birden bırakırsa 2024’ün gözde kavramıyla ‘beyin çürümesi’ yaşarız” diyor.

Ahmet Şener

ÇETE REİSİ DEDE

Eski albümleri açıyoruz… Sani Şener, Trabzonlu bir ailenin üç çocuğundan en küçüğü olarak 1955 yılında dünyaya geliyor. Büyük dedesi, Trabzon’da Rumlara ve Ruslara karşı çarpışmış, ‘Tekaüt Salih’ diye anılan bir çete reisi… Şener, mühendis babasının görevi nedeniyle Giresun’da doğuyor. Aile, o iki yaşındayken Ankara’ya taşınıyor. Baba Ahmet Bey 1960-1980 yılları arasında CHP’den Trabzon milletvekilliği yapıyor.

Sani Şener, Zeynep Bilgehan

Yazının Devamını Oku

İYİ Parti Genel Başkanı Dervişoğlu: 65 yıldır ‘müsavat’ın *eşitlik* peşinde koşuyorum

5 Ocak 2025
İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu ile bir araya geldik, onu bugünlere getiren hayat yolculuğunu dinledik. Dervişoğlu, “Ben siyasete girmedim, siyasetin içine doğdum” diyor: “Babam çocuklarına Adalet, Müsavat, Hürriyet isimlerini koyup aile cüzdanına not düşüyor: ‘Türkiye’de ne yoksa çocuklarıma isim olarak onu verdim. Onlar da ömürleri boyunca isimlerinin anlamları peşinde koşsunlar.’ Ben de doğduğum günden bugüne 65 yıldır hürriyet, eşitlik ve adalet peşinde koşuyorum. Türkiye hâlâ bunları arıyor.”

İYİ Parti Genel Başkanlığı görevinde sekiz ayı geride bırakan Müsavat Dervişoğlu’nu Ankara’daki genel merkez binasında yakaladık. Son zamanlarda TBMM’deki grup toplantılarında yaptığı çıkışlar kadar yoğun yurt gezileriyle de dikkat çekiyor; onu Beşiktaş’ın genel kurulundan tiyatro etkinliklerine, panellerden sanat galerisi ziyaretlerine farklı yerlerde görüyoruz. Dervişoğlu, söze “Genel başkan olmak gibi bir kariyer planım yoktu. Hayatım boyunca doğru şeyleri yapmaya çabalayıp suyun akışının beni dingin limanlara taşıyacağı kanaatini taşıdım. Bugün de tarihi bir sorumluluk üstlendiğim düşüncesiyle görevimi hakkıyla yerine getirmeye çalışıyorum” diye başlıyor. Gündemin hep sıcak olduğu Türkiye’de dingin liman bulmak zor olsa gerek! Buna, “Türkiye çalkalanıyor ama benim zihnim berrak” diye cevap veriyor. Kendi hikâyesini de olaylardan çok düşünce dünyası ve hayata bakışı üzerinden anlatmayı tercih ediyor.

ADALET, EŞİTLİK, HÜRRİYET

Dervişoğlu, 1960 senesinde Ordulu bir çiftin üç çocuğundan ortancası olarak dünyaya geliyor. Çocukların isimleri: Adalet, Müsavat yani eşitlik ve Hürriyet. Askeri hâkim olan babası evlenme cüzdanına not düşüyor: ‘Türkiye’de ne yoksa çocuklarıma isim olarak onu verdim. Onlar da ömürleri boyunca isimlerinin anlamları peşinde koşsunlar.’ Müsavat Bey, “Doğduğum günden beri hürriyet, eşitlik ve adalet peşinde koşuyorum. Türkiye hâlâ bunları arıyor” diyor. Baba, 1963 yılında görevinden ayrılıp, avukatlık yapmak üzere ailesiyle Fatsa’ya yerleşiyor. Siyasetçi kimliği de var; önce Adalet Partisi’nde, sonra da Milliyetçi Hareket Partisi’nde çalışmalar yapıyor. Dervişoğlu’nun çocukluğu Fatsa’da geçiyor.

KÜÇÜK KASABA BÜYÜK AİLE

Ailesi kadar yaşadığı sosyal çevreden çok beslendiğini vurguluyor: “Fatsa son derece aydın insanların yaşadığı bir yerdi. Sosyal yaşam ve dayanışma çok güçlüydü. Ağabey ve amca dediklerimiz kültürlü, şık ve medeni insanlardı. Okula gidiş saatlerimizde, tıraş oldukları berberlerin önünde kentin münevverleri üst düzey sohbetlerde bulunurlardı. Bizlere hayata dair sorumluluklar yüklerlerdi. Kötü anıları ileriye nakletmek yerine Türkiye’nin nasıl daha iyi bir yer olabileceği konuşulurdu. Çok kitap okunurdu. Küçük bir kasabada büyüdüm belki ama büyük bir aile gibiydi. Fatsa, adam olmayı öğrendiğim dev bir okuldur.”


Yazının Devamını Oku

Nostaljik yıldızların yapımcısı Hakan Eren naftalinli şarkıları sandıktan çıkarıyor

29 Aralık 2024
Spotify’ın ‘en çok dinlenen müzikler’ listesinin zirvesinde yer alan şarkılar, ‘Romantik müzikler nereye gitti?’ tartışmasını başlatmıştı. Yılın son pazar gününde ‘pop müzik arkeoloğu’, nostaljik yıldızların yapımcısı Hakan Eren ile arşivinde yolculuğa çıktık; hem kendi hikâyesini dinledik hem Gönül Yazar’dan Ajda Pekkan’a 1970’lerin prenseslerini konuştuk...

1- Müzik yapımcısı Hakan Eren’le beraberiz. 20 yıl Radyo D’de ‘Bir Zamanlar’ ve ‘Bahar Mimozaları’ adlı programları hazırlayan Eren, müzik dünyasında ‘popun arkeoloğu’ olarak tanınıyor. Son 30 yılını unutulmaya yüz tutmuş şarkıları kurtarmaya, nostalji albümleri yapmaya, hikâyeleri yeniden seslendirmeye adamış. Nostaljik yıldızların kayıp eserlerini bulup kayıt altına alıyor, albümler yapıyor.

DİYARBAKIR’DAN AKSARAY’IN IŞILTILARINA

Eren, 1963 yılında Diyarbakır’da oto tamircisi bir baba ile ev hanımı bir annenin beş çocuğundan en küçüğü olarak dünyaya geliyor. Annesi, o henüz yedi yaşındayken hayatını kaybediyor. On yaşındayken ailece İstanbul’a taşınıyorlar. İlk adresleri Aksaray. Sene 1973… Pikapta dinlediği sanatçıların isimleri afişlerde; Neşe Karaböcek, Emel Sayın… Anlatıyor: “Babamın okuma yazması yoktu. Bize gazete okuturdu. Sürekli fırça yerdim çünkü gazetede haberden çok gazino ilanlarını okurdum. Kim hangi gazinoda çıkıyor, İstanbul’daki bütün müzikholleri kadrolarıyla bilirdim. İmkân olmadığından sadece bir sefer Çakır Gazinosu’nun uygun fiyatlı ‘Duhuliye’ denilen kısmına gitmiştik. Orada izlediğim Zeki Müren’i ömrüm boyunca unutmadım.

SENE 1970 - Diyarbakır’da ilesiyle...

AKLI SANATTA KENDİ MÜHENDİSLİKTE

Sanatla ilgili bir iş yapmayı koyuyor aklına. Ancak maddi durumları kötü. Aileyi taksi şoförlüğü yapan iki ağabey geçindiriyor. Baba da en küçük oğlunun doktor veya mühendis olmasını istiyor. Eren, Pertevniyal Lisesi’ni bitirdikten sonra sınava giriyor. Birkaç deneme sonunda Yıldız Teknik Üniversitesi İzmit Elektrik Mühendisliği’ni kazanıyor.

SENE 1989 - Mühendislik yılları

Yazının Devamını Oku