4 Şubat’ta vizyona girecek ‘Aşk Tesadüfleri Sever’ filminin meşhur Fransız filmi ‘Jeux d’Enfants-Cesaretin Var mı Aşka’dan çalıntı olduğu iddia ediliyordu. Filmin öykü ve proje tasarımını yapan İpek Sorak, “Benzerliği olduğu söylenen teneke kutu bir devrin simgesi” diyor
Belçim Bilgin Erdoğan ile Mehmet Günsur’un başrollerini paylaştığı sinema filmi ‘Aşk Tesadüfleri Sever’ 4 Şubat’ta vizyona girecek. Aynı gün aynı hastanede doğup yıllar içinde hep tesadüfen karşılaşan iki gencin hikayesinin anlatıldığı filmin gösterimi öncesi hakkında onlarca haber çıktı. Twitter ve Fcebook gibi paylaşım sitelerinde filmi merakla bekleyenler olduğu kadar, filmin ‘alıntı-çalıntı’ olduğunu iddia edenler de oldu. Bu iddianın öne sürülme nedeni de filmin fragmanındaki ‘hazine kutusu’. Aynı hazine kutusunun ‘Jeux d’Enfants-Cesaretin Var mı Aşka’ filminde de yer aldığın bilenler, filmin yönetmeni Ömer Faruk Sorak ile öykü ve proje tasarımını yapan eşi İpek Sorak’ı paylaşım sitelerinden eleştiri yağmuruna tuttu. Fragmanı izleyince ben de ‘hazine kutusu’na takıldım ama iki film arasında başka da bir benzerlik göremedim. Yine de İpek Sorak’ı aradım. Ozan Doğulu’nun yaptığı film müziklerini canlı çaldırmak için Prag’a gitmiş, Prag Senfoni Orkestrası’nın yanından yeni çıkmıştı. Amacım, “Cesaretin Var mı Aşka’ filmini izlediniz mi?” deyip tuzağa düşürmekti Sorak’ı ama kendisi hemen konuya girince ben de söylediklerini size aktarmak istedim: “İzlemez miyim, en sevdiğim birkaç filmden biri. Bizim filmimizin fragmanını izleyen bazı kişiler ‘Cesaretin Var mı Aşka’daki gibi filmin, bir kutu etrafında döndüğü yanılgısına kapılıyor. Hırsızlıkla suçlayanlar bile oldu. Ancak o iki kutu ve amaçları birbirinden çok farklı. Tamamen tesadüf yani. Bizim teneke kutumuz sadece Türkiye’nin o yıllarına ait bir simge. Hangimizin çocukluğunda süslü bir teneke kutusu olmadı? Turbo sakızlarımız vardı, ITT Schaub Lorenz kasetçalarlarımız, Pinokyo bisikletimiz... Film, 70-80-90 ve 2000’li yılları kapsadığı için bu dönemsel simgeleri yeri geldikçe kullandık. Teneke kutu da onlardan biri. Film vizyona girdikten sonra bizi hırsızlıkla suçlayanların utanacaklarını düşünüyorum. ‘Aşk Tesadüfleri Sever’ için ‘Çok Avrupai olmuş’ diyenler de oldu. Çekim teknikleri açısından bir Avrupa filmiyle yarışabilir ama hikaye çok Türk.”
APOLİTİK BİR FİLM
Türkiye siyasetinin en cafcaflı olduğu yılları anlatan romantik komedi filminde özellikle dikkat edilen nokta, içine politika girmemesi. Öyle ki diyaloglara, filmin içinde zaman zaman yer verilen TV programlarına, radyo yayınlarına bile çok dikkat edilmiş. Sorak bunun sebebini de açıkladı: “Dönemin siyasi tarihini anlatan arka arkaya o kadar çok film yapıldı ki, siyasi çağrışımlardan bile uzak durduk.”