‘Bu sahilde, bu sahilde’…

Cennet gibi görünen ama zamanın çok hızlı aktığı bir sahil... Buraya gelen ve içine düştükleri çemberden kurtulmaya çalışan bir grup insan... ‘Altıncı His’in yönetmeni M. Night Shyamalan, son filmi ‘Zamanda Tutsak’ta yine hislerimizle oynamaya çalışmış ama bu kez finali yeterince ikna edici değil...

Haberin Devamı

İlişkilerinde kimi problemler yaşayan Prisca ve Guy Cappa çifti, 11 yaşındaki kızları Maddox ve 6 yaşındaki oğulları Trent’le birlikte tropikal bölgede, internet üzerinden buldukları bir tatil köyüne giderler. Cennet görünümündeki bu yerde tesisin müdürü onlara yöredeki sakin bir sahili tavsiye eder. Aile, kendileri gibi tesislerde kalan dört kişilik bir toplulukla (hırslı bir cerrah, karısı, kızı ve annesi) kısa bir yolculuktan sonra kıyıya varır. Burada çocukların tanıdığı çok ünlü bir rap’çi olan Mid-Sized Sedan da vardır. Daha sonra gruba epilepsi nöbeti geçiren bir psikologla hemşire olan kocası da katılır. Derken kıyıya çıplak bir kadın cesedi vurur ve akabinde ekip bambaşka bir evrenin parçası olur.

‘Bu sahilde, bu sahilde’…

Haberin Devamı

SU GİBİ AKIP GEÇİYOR

‘Altıncı His’le yaptığı çıkışı kimi adımlarla belli bir noktaya kadar ayakta tutan, sonrasındaysa sürekli irtifa kaybeden M. Night Shyamalan son filmi ‘Zamanda Tutsak’ta (Old), 108 dakikalık bir ‘alacakaranlık kuşağı’ öyküsü sunuyor. Pierre Oscar Lévy ve Frederik Peeters’ın ortak imzalarını taşıyan ‘Sandcastle’ adlı grafik romanın sinema uyarlaması olan çalışma, herkesi yaşlandıran (yarım saatte 1 yaş alıyorsunuz) tuhaf bir özelliğe sahip bir sahile sıkışan insanların, kurtulmak için debelendikleri büyük bir çemberi anlatıyor. Sigortacı, mesleki özgüven sorunları yaşayan cerrah, meselelere bilimsel yorumlar getirmeye çalışan psikolog, burnundan sürekli kan gelen rap’çi, hızla büyüyen ve ergenlik çağlarını bir an önce atıp gençliklerine uzanan çocuklar, bıçağın kestiği ama anında kapanan yaralar, beyne basınç yapan kayalar derken muhteşem bir sahil, bir grup insan için gayya kuyusuna dönüşüyor...

‘Hitchcockvari’ bir gerilimle örülü bu adım Shyamalan’ın son dönemde çektiği belki de en iyi film ama yaşananları tane tane açıklayan, bol tekrarlı final, belli açılardan başarıyla kurduğu atmosferi yıkıyor ve geriye ortalama bir yapım kalıyor. Oysa yönetmenin alameti farikası çarpıcı finalleriydi. Senaryoya kaynaklık eden orijinal metin nasıldı bilmiyorum ama zamanın gerçekten su gibi aktığı bir evrende daha fazla felsefe ve hayata dair nispeten ‘derin teşhisler’de bulunmak varken bu yüklü malzemeyi elinin tersiyle itip ucuz bir bilimkurgu-macera filmi finaline bağlanmak pek olmamış...

Haberin Devamı

Gael Garcia Bernal ve Vicky Krieps’in Cappa çiftini canlandırdığı filmde en başarılı performans tuhaf cerrah Charles rolündeki Rufus Sewell’dan geliyor.

Nihayetinde Christopher Nolan gibi zaman meselesinde seyircisini gererek gezmeye koyulan ama bu işin üstesinden belli bir noktaya kadar gelen Shyamalan’ın filmi, genel toplamı itibariyle vasatı aşamıyor.

Son bir not da filmi izleyeceklere: Marlon Brando ve Jack Nicholson’ın birlikte oynadıkları filmin ismi ‘The Missouri Breaks’ti...

ZAMANDA TUTSAK

Yönetmen: M. Night Shyamalan
Oyuncular: Gael Garcia Bernal, Vicky Krieps, Rufus Sewell, Abby Lee, Nikki Amuka-Bird, Ken Leung, Aaron Pierre, Nolan River, Thomasin McKenzie, Alex Wolff, Gustaf Hammarsten, Francesca Eastwood, Embeth Davidtz
ABD yapımı

Haberin Devamı

‘Bu sahilde, bu sahilde’…

VAROLMANIN DAYANILMAZ AĞIRLIĞI!

Bir bankada memur olarak çalışan Guy, hayatını tıpkı ‘Groundhog Day’deki Bill Murray gibi hep aynı düzen içinde geçirir: Uyanır, balığına ‘Günaydın’ der, mavi gömleğini giyer, kahvesini alır ve işine gider. Günün birinde bu rutin farklı bir boyuta geçer; yolda görüp âşık olduğu kadına olan tutkusu onu bir tür isyankâr yapar. Sonra da sistemin kodlarını çözer, o var olmayan bir dünyada yaşayan bir video oyun karakteridir…

‘Müzede Bir Gece’ serisiyle tanınan Shawn Levy’nin filmi ‘Gerçek Kahraman’ (Free Guy) bir video oyununda sıradan bir karakterken kimliğini sorgulamaya başlayan, sonrasında yaşadığı ‘Free City’ sınırlarında yıldızı parlayan bir öncüyü anlatıyor. Öykü, insanın aklına Jim Carrey’li ünlü klasik ‘The Truman Show’u da getiriyor elbet… Oyunun yaratıcılarından Millie’nin ‘avatar’ına olan aşkıyla bir anlamda şirazesi kayan Guy, içinde bulunduğu çemberi yarmak için mücadele ederken hikâyenin kötü adamı Antwan da asi olarak gördüğü Guy’ı yok etmeye çabalıyor.

Haberin Devamı

Matt Lieberman ve Zak Penn ikilisinin kaleme aldıkları senaryonun açmazları kendisini gizleyemiyor: Guy’ın nasıl olup da sistem dışına çıktığına dair ikna edici bir açıklama yok. Ama Ryan Reynolds’ın sürüklediği ‘Gerçek Kahraman’ı sevimli bir film olarak nitelendirmek mümkün. 

‘Bu sahilde, bu sahilde’…

DEĞİRMENLERE KARŞI

İlişkileri kopma noktasına gelmiş ama oğulları için birlikteliklerini zoraki de olsa sürdürmeye çabalayan bir çift. Ne var ki Selma ve Sinan’ın birbirlerinden kopuk dünyaları, Umut’a yönelik okulda çıkan eşcinsellik söylentileri ve ardından yaşanan gelişmelerle iyiden iyiye dağılır. Leyla Yılmaz’ın ikinci uzun metrajı ‘Bilmemek’, sevgisizlik, önyargı, ötekileştirme gibi meselelerde dolaşırken orta sınıf bir ailenin dramı eşliğinde toplumdaki homofobik yaklaşımlara ve akran zorbalığına vurgu yapıyor. Filmin altı çizili net hükümlerden uzak duran ve karakterlerini yargılamayan tavrı takdire şayan. Oyunculuklar açısından anne rolündeki Senan Kara ve Umut’taki Emir Özden’in performansları öne çıkıyor. ‘Bilmemek’, çizdiği aile profili itibariyle Rus yönetmen Andrey Zvyagintsev’in ‘Sevgisiz’iyle benzer sularda yüzüyor... 

Haberin Devamı

‘Bu sahilde, bu sahilde’…

BİLMEMEK

Yönetmen: Leyla Yılmaz
Oyuncular: Emir Özden, Senan Kara, Yurdaer Okur, Levent Üzümcü, Çetin Sarıkartal, Ulaşcan Kutlu, Berke Bük, Özgür Daniel Foster, Arın Kuşaksızoğlu
Türkiye yapımı

VE DİĞER SEÇENEKLER

- Çok tutmuş animasyon ‘Crood’lar’ın devam filmi ‘Crood’lar 2: Yeni Bir Çağ’ (The Croods: A New Age)

‘Bu sahilde, bu sahilde’…

- Kaouther Ben Hania’nın yönettiği ‘Derisini Satan Adam’ (L’Homme qui avait vendu sa peau)

- Reis Çelik imzası taşıyan ‘Ölü Ekmeği’

- Okan Ergüven’in yönettiği yerli gerilim ‘Hanzap’

- Yönetmenliğini Onur Aldoğan’ın yaptığı yerli korku ‘Gerçek Cinler’

- Josh Lawson’un yönettiği ‘Uzun Aşkın Kısası’ (Long Story Short)

Yazarın Tüm Yazıları