İrem, söylediği hit olmuş şarkıların aksine ağırlıklı olarak 90’lı ve 2000’li yıllara ait olan yabancı pop ve r&b şarkılarını dinleyen bir isim. Kendi müzik yelpazesi alabildiğine geniş olmasına rağmen kalbinin bir başka attığı ve vokalini daha rahat ortaya koyduğu şarkılar hep r&b türünde. Bu yüzden ‘Konu O Olunca’ İrem’e derin bir nefes alma imkanı sağladı diyebiliriz. Şarkının ilk demosunu dinlediği günden itibaren heyecanına şahit olduğum için İrem’in bu çalışmasıyla gurur duyduğunu ve arkasında sonuna kadar durduğunu net bir şekilde söyleyebilirim.
Genco Ecer’e gelecek olursak o da hep r&b ve hip hop şarkılar dinleyerek müziğini besleyen bir isim. ‘Konu O Olunca’ için kendini en rahat ve içine sinerek ifade ettiği çalışma desem yalan olmaz. Şu sıra hayatının üretim anlamında verimli zamanlarını yaşıyor. Çıkmayı bekleyen yeni şarkıları hazır. Başka şarkıcılara verdiği şarkılar da birer ikişer müzik piyasasında kendini göstermeye başladı.
Taşlar yerine oturunca ortaya dinlemesi keyifli bir iş çıkması kaçınılmaz oluyor tabi. Popüler isimlerin böyle şarkıları sunması ticari açıdan riskli gözükse de kitleyi eninde sonunda bir şekilde yakalıyor. Dinledikçe farklı şeyleri keşfe teşvik eden ‘Konu O Olunca’ , zaman içinde yerini bulacak bir şarkı.
Şarkının videosu 3 günlük yoğun bir çalışmanın ürünü. Murat Joker ve ekibinin titiz hareket etmesi, detaylarla tek tek ilgilenmesi sonucunda şarkının ruhunu olduğu gibi yansıtan kısa film tadında bir klip ortaya çıkmış. İşe sadece popüler olsun, sürümden kazanalım ve daha çok iş kapalım mantığından uzak yaklaşan İrem, Genco Ecer ile yaptığı bu düet çalışma ile ileride yapacaklarına bir ön hazırlık yapıyor aslında. Bu arada İrem’in Genco’dan aldığı ve sırasını bekleyen bir başka şarkı daha var ki tadından yenmez.
Yine Yine
Gizem, “Özel hayatımda yaşadığım sorunlar klipte canlandırdığım deli kadın rolüne bürünmemi kolaylaştırdı” diyerek oynadığı yeni şarkısı ‘ Yine Yine’de bir başka yönünü ortaya koymuş. Önceki şarkılarına baktığımızda hep farklı tarzlar denediğini gördüğümüz Gizem, müziğinde şaşırtmayı seviyor.
Belirli kalıplarda sıkışıp kalmayı sevmediğini çıkarttığı şarkılarla gösteren Gizem, bana kalırsa hala potansiyelini tam olarak ortaya koymuş değil. Bunu yaptığında adından sıkça söz ettireceğine ve daha geniş kitlelere ulaşacağına eminim. 2022 bu açıdan Gizem’in atak yılı olabilir.
Haftanın yenisi
Sözleri Ferhat Yaşrin’e, bestesi Esad Fidan’a, düzenlemesi ise Gürkan Kömürcü’ye ait olan “Mümkânsız”ı geçtiğimiz günlerde çıkaran Özgün, hip hop’a göz kırparak kendi tarzına güzel bir çeşitlilik katmış. Özgün’ün yeni şarkısı yine radyolarda sık çalınacak, enerjisi yüksek bir iş olmuş.
Ellerin Uzansa
Dünya olarak içinde bulunduğumuz zor zamanların bizi hayatı daha derinlemesine sorgulamaya ittiği şu dönemde Ufuk Beydemir’in son şarkısı ‘Ellerin Uzansa’ ile adını koyamadığımız duygulara tercüman olmaya gelmiş gibi.
İnsanın insandan gün geçtikçe uzaklaştığı, samimiyeti mumla aradığı bir ortamda ‘Ellerin Uzansa’ hem derde ortak oluyor hem de hayata bir yerinden tutunmanın gerekliliğinin altını çiziyor.
60’lar ve 70’ler ekipmanlarıyla kaydedilmiş olan şarkı o ruhu gayet güzel aktaran soundu ile ışıl ışıl parlıyor. Söz ve müziği Ufuk Beydemir’e ait olan ‘ Ellerin Uzansa’nın prodüktörlüğünü ise Ufuk Beydemir ve Abdulkadir Çığşar yapmış.
Haftanın yenisi
Aslı Sivri'nin ‘Yara’ isimli şarkısı bu haftanın yenilerinden. Söz ve müziği Oğuzhan Çarklı'ya, düzenlemesi ise Honey Wave'a ait olan şarkı Aslı’nın müzik dünyasına ilk merhaba dediği çalışma.
Her gün yeni bir şarkı ve ismin yer aldığı bu zorlu müzik dünyasında Aslı’nın şansı açık olsun diyelim. Müzik çalışmalarının yanında aynı zamansa bilgisayar mühendisliği öğrencisi olan Aslı’nın r&b türünde olan yeni şarkısı ‘Yara’, yeni yorumlar duymak isteyenlere tavsiye edilir.
‘OF’ şarkısının sözü ve müziği Sezen Aksu’ya düzenlemesi ise Erkan Güleryüz, A.Soner Kıvanç, Ömer Göktepeliler ve Can Güneş’ e ait. Şarkı bir solukta akıp gidiyor. Erkan Güleryüz’ün vokali bana her zaman 90’lı yılların müziğinin sevdiğimiz, sıcak ve samimi zamanlarını hatırlatır. Eski bir dostla dertleşir gibi hissettiğiniz yeni şarkı ‘OF’un düzenlemesi bir başka güzellikte olmuş.
Erkan Güleryüz’ün 2022 yılında yayınlamayı planladığı 10 şarkıdan oluşan ‘Minimal’ albümünün iki ayda bir sevenleri ile paylaştığı şarkılardan dördüncüsü olan ‘OF’tan sonra bakalım bizi nasıl bir şarkı bekliyor?
Aşkın Mevsimi
Oğuzhan Koç, söz ve müziği kendisine ve Çağrı Telkıvıran’ a, düzenlemesi ise Çağrı Telkıvıran‘a ait olan yeni şarkısı ‘Aşkın Mevsimi’ ile biraz pop biraz alaturka efkar rüzgarları estirmeye gelmiş.
Oğuzhan Koç rotayı bu sefer daha akustik düzenlemeye sahip olan bir şarkıya kırmış. Kendisine pek yakışan nağmelerin uçuş uçuş savrulduğu şarkının nakaratı tam kalabalık sofralarda aşka gelip eşlik edilecek türden olmuş.
Oğuzhan Koç ve Çağrı Telkıvıran işbirliği son sürat devam etmekte. Her türde şarkıyı gayet güzel kotaran ikili, yine insanın içine işleyen söz ve melodileri ustalıkla bulup dinleyicinin kalbini 12’den vurmayı başarmış gözüküyor.
Sen Lazım
Ayrıldığınız sevgilinizle aranızı düzeltmek ve gönlünü almak için bir şarkı arayışındaysanız sizlere bir önerim var. Eren Sandal’ın ‘Sen Lazım’ şarkısı en samimi anlatımı ve keyifli melodisiyle sevgiliye barış çağrısını yapan adrese teslim bir iş olmuş. Söz ve müziği Eren Sandal’a düzenlemesi ise Abdurrahman Şimşek’e ait olan ‘Sen Lazım’ dinler dinlemez akılda kalan melodisiyle dikkat çekiyor.
Söz ve müziği kendisine, düzenlemesi ise Albın Hasani'ye ait olan ‘Asla’ , Akademi Organizasyon ve Dmc etiketiyle dijital platformlardaki yerini aldı. Şarkının video klip çalışmasının yönetmenliğini Ecem Gündoğdu üstlenmiş. Kendine has vokali ile müzik dünyasına taze kan olmaya gelen Nilhan, tertemiz bir pop şarkısı olan ‘Asla’ ile yeni şeyler dinlemek isteyenler için biçilmiş kaftan.
Önceleri sosyal platformlarda yayınladığı coverlar ve beraberinde dj’ler ile yaptığı ortak çalışmalarla ismini duyuran Nilhan, farklı tarzlarda şarkılar söylemeyi seviyormuş. Hikayelerini müzik yelpazesini geniş tutup dinleyiciye anlatmak isteyen genç şarkıcının ismini ilerleyen zamanlarda daha çok duymak dileğiyle diyelim.
Gidip Gel
Son zamanlarda müzik dünyasında sevindirici değişimler yaşandığını görüyorum. Kendi üretimlerini popüler olma kaygısından uzak, tribünlere oynamadan özgürce icra eden gençler birer ikişer kendilerini göstermeye başladı. Selin Geçit bu isimlerden bir tanesi.
Dijital dünyada coverladığı şarkılar ve kendi besteleri ile sağlam bir dinleyici kitlesine ulaşan Selin, yeni çıkan şarkısı ‘Gidip Gel’ ile müzik kariyerinin basamaklarını emin adımlarla çıkmaya devam ediyor. O da küçük yaştan müziğin kucağına doğanlardan biri. Baba müzisyen olunca Selin’in müzik kulağı ve vokali yıllar içinde gayet güzel gelişmiş. Londra’da alınan müzik eğitimi tüm bunların üzerine eklenince ortaya hem Türkçe hem de İngilizce şarkı söyleyebilen yetenekli bir genç kız çıkmış.
Selin’in Warner Music Türkiye etiketiyle çıkan yeni şarkısı ‘Gidip Gel’in söz ve bestesi kendisine ait. Düzenlemede Selin ve Kerem Akdağ’ın imzasını görüyoruz. Stephen Schmuldt’ın prodüksiyon ve mix’ini üstlendiği şarkının masteringini ise Grammy ödülü adayı Luca Pretolesi yapmış. Şarkısından videosuna özenli bir çalışmanın ürünü olan ‘Gidip Gel’ ile karşımızda olan Selin’in bundan sonra yapacağı şarkılar için beklemede kalın.
Atiye geri döndü
Ve Atiye nihayet sahalara geri döndü. 3 yıl uzak kaldığı müzik dünyasına görkemli bir dönüş yapan şarkıcı, yepyeni projelerini kendisini fazlasıyla özleyen sevenleri ile paylaşmaya hazırlanıyor. ‘Ses Seda Yok’ uzunca bir aradan sonra Atiye’nin bize ilk merhabası.
Selda Bağcan’ın ilk kez 45 yıl önce seslendirdiği "Yaz Gazeteci Yaz", bu kez rapçi Ramiz'in katılımıyla 2021 model haliyle yeniden müzikseverlerin beğenisine sunuldu. Ramiz, Bağcan’ın 1976 yılında çıkan şarkısının orijinal kayıtlarının üstüne beat yapıp, söz yazmış ve ortaya yeni nesil ile buluşan güzel bir çalışma çıkmış.
Kült olmuş isimlerin böyle projelerle eserlerinin kalıcılığını perçinlemesi çok güzel. Selda Bağcan yeni fikirlerle önceki çalışmalarını genç dinleyiciye tanıtma konusunda öncü isimlerden biri.
Bağcan’ın eski şarkılarını farklı sanatçılarla yeniden dinleyici ile buluşturduğu projesinin “ Yaz Gazeteci Yaz”dan sonra çıkacak ikinci çalışmasını 17 Aralık’ta dinleyeceğiz.
İllallah
Emrah Karaduman’ın yeni çıkan şarkısı ‘İllallah’, kendisinden yeni çalışma bekleyen dinleyicisinin yüzünü güldürdü. Söz, beste ve düzenlemesi kendisine ait olan şarkıda yorumcu olarak Emirhan Çakmak ile çalışan Karaduman, pandemi döneminde hazırladığı şarkıları hız kesmeden dinleyici ile paylaşmaya başlamış.
“İllallah” şarkısı yağ gibi akan, oturduğunuz yerde ufak ufak sallanmanıza neden olan şık bir çalışma olmuş. Genç ve yükselen bir isim olan Emirhan Çakmak’ın vokali şarkıda dikkat çeken bir diğer unsur.
Emrah Karaduman ile Emirhan’ın yollarının kesişmesi ileride yapılacak işler düşünüldüğünde heyecan verici. Karaduman’ın soundu Emirhan’a çok yakışmış. Bu ikiliden önümüzdeki zamanlarda temposu yüksek bir dans şarkısı etkileyici olur diye düşünüyorum.
Kendine Dünya
2000’li yılların Pop, Soul ve R&B tınılarını dibine kadar hissettiğiniz yeni şarkısında Gülçin yine bildiği yoldan şaşmamış ve hedefi 12’den vurmuş. Şarkının başarısındaki en önemli unsur Genco Ecer ile Gülçin’in yollarının kesişmesi diye düşünüyorum. Genco, özellikle 2000’li yılların R&B’sini yemiş yutmuş bir isim olarak gerek kendi müziğinde gerekse başka şarkıcılara verdiği şarkılarda bu tatları gayet kıvamında kullanan bir isim.
Gülçin’in vokal tarzı ve batı müziğine olan yatkınlığı, Genco’nun evrensel müzik anlayışı ile birleşince, ışıl ışıl parlayan bir Pop, R&B şarkısı ortaya çıkmış. Artık prodüksiyon anlamında kendi kanatları ile uçmayı isteyen ve kendi yapım şirketi Roka Müzik’i kuran Gülçin, kendi istediği tarzda şarkılarla aramızda olacak.
Genel olarak baktığımızda Gülçin zaten solo kariyerinin başından itibaren hep kendi çizgisini koruyup, vokaline ve müzik zevkine uyan işler ortaya çıkardı. Arada yaptığı konsept çalışmalar da bile o işe kendi tarzını monte etmesini bildi. Bundan sonraki işlerinde çıtayı yükseltip hayalini kurduğu şarkıları hız kesmeden dinleyicisi ile paylaşacağına hiç şüphe yok.
Umduğum Gibi
Geçtiğimiz ay Mavi ile İstanbul’da artık klasikleşen biraz kahve biraz ne olacak bu müzik dünyasının hali buluşmalarımızdan birinde fırından çıkmayı bekleyen yeni şarkılarını dinlemiştik.
Hepimizi sağlam sallayan pandemi döneminde heybesinde çokça şarkı biriktiren Mavi’nin yenilerinde bu sefer farklı bir tat vardı. Yaptığı müzikal işlerde her zaman hesapsız kitapsız hareket etmeyi seven Mavi, yeni oluşturduğu rotada dozu arttırıp işe daha çok renk katmaya kararlıydı.
Amatör ruhunu kaybetmemiş bir yetkinliğin ilk meyvesi olarak tanımladığı yeni şarkısı ‘Umduğum Gibi’ ile geçtiğimiz günlerde yeni döneminin kapılarını aralayan Mavi, sözü ve müziği kendisine, düzenlemesi Caner Karamukluoğlu’na ait çalışmasında müziğine kattığı indie-pop, R&B, elektro pop ve neo soul elementleri ile bu sefer farklı bir lezzet sunuyor. Caner ile Mavi’nin işbirliğini bu yönde çok başarılı buldum. Kimyalar uyuşunca ortaya çıkan işin sonucu bir başka oluyor.
Mavi, bağımsız olarak çıkardığı bu çalışmada kendisinin dinlemekten zevk aldığı, daha özgür daha deneysel bir iş ortaya koymuş. Bağımsız olmanın hakkını her şekilde vermeye çalıştığını söyleyen Mavi’nin kafasında oluşturduğu müziği eskisinden daha cesur ortaya koyma fikri beni oldukça heyecanlandırdı. Yeni döneminin bundan sonraki duraklarında bizleri nelerin beklediğini hep birlikte göreceğiz. Her ay yeni bir şarkı ile dinleyici karşısına çıkmayı planlayan Mavi, daha sonra bu şarkıları bir albümle taçlandıracakmış.
Yeni şarkısı ‘ Kal Ya Da Git’ ile hız kesmeden kariyerinin basamaklarını emin adımlarla çıkmaya devem eden Ege Can Sal, söz ve müziği kendisine ile beraber Ateş Atilla ve Can Atayılmaz’a ait olan çalışması ile tekrar dinleyicisin karşısında.
Düzenlemesini Can Atayılmaz’ın yaptığı şarkı bana 80’ler popunun sevilen gruplarından AHA’nın tatlarını verdi. Ege Can Sal’ın tarzındaki istikrar ve her defasında üstüne yeni şeyler koyarak ilerlemesi gayet güzel. Bir sonraki işinde çıtayı nereye çıkaracağını merak ediyorum.
Çocuklara renkli etkinlikler
Geçtiğimiz ay Maximum Uniq’de gittiğim Yalın konserinden bahsederken, sizlere o mekanda yeni sezonda yapılacak yeni aktivitelerden bahsetmiştim. Şimdiki haberim 13-21 Kasım tarihleri arasında okulların ilk ara tatile girmesiyle birlikte eğitici ve eğlendirici etkinlik arayan çocuklara yönelik olacak.
Birçok farklı etkinlikle çocuklarınıza hem eğlenceli hem de öğretici bir tatil dönemi yaşatmak istiyorsanız; Maximum Uniq’te yukarıda verdiğim tarihlerde gerçekleşecek olan aktivitelere bir göz gezdirin derim.
Matematik atölyesi, drama atölyeleri, müzik etkinlikleri, kukla atölyeleri, felsefe atölyeleri, ebeveyn katılımlı psikolog söyleşileri, dilsel gelişim atölyeleri, doğa ve sanat atölyeleri gibi pek çok atölye ara tatil boyunca her gün Maximum Uniq Lounge ve Maximum Uniq Box’ta olacakmış. Çocukları ve ailelerini buluşturacak olan “TAŞ KAĞIT MAKAS – DUYGU ATÖLYESİ” bu kapsamda yer alacak etkinlerde benim en çok dikkatimi çeken oldu.
Abartmayın
Son yıllarda özellikle müzik sektöründeki bazı isimlerin pazarlama stratejilerinde , basın bültenlerinde ve yaptıkları demeçlerde yoğun bir abartma ve yanlış yönlendirme söz konusu. Öyle desteksiz cümleler havada savruluyor ki izlerken hayretler içinde kalıyor insan.
Tarkan’ın Türkiye’ye gelip yeni şarkı çalışmalarına başlaması ve reklam filmi, Yonca Evcimik’in verdiği röportajlar ve şarkıları gündemin orta yerine bomba gibi düşüp konuşuluyor. O dönemin isimlerinin haber değeri her zaman ilk günkü gibi taze. En son Gülben Ergen ve Hülya Avşar’ın haberi hafta sonu herkesin dilindeydi.
Manzaraya şöyle bir baktığımızda o dönemi tekrar iliklerimize kadar hisseder olduk. ‘Demode o isim’ çıkışıyla tekrar haberlerin baş sırasına yerleşen Hülya Avşar aslında bu çıkışıyla gösterdi ki ne Gülben Ergen ne de bu muhabbetler asla demode değil. Söylenildiği gibi olsaydı sabah programlarında ve gazetelerde bu kadar yer alıp manşetlere taşınmazdı.
O dönemin isimleri temellerini öyle sağlam atmış ki inişli çıkışlı zamanlara rağmen her daim ünlerini perçinleyip günümüze taşımasını bildiler. 90’ların her zerresi bu yüzden hala moda ve ilgi görüyor. Gelelim çok konuşulan Gülben Ergen Hülya Avşar haberine. Demode olmayan tek şey Gülben Ergen’in sosyal medyasında paylaştığı gibi kendisi ile ilgili ara sıra ortaya atılan söylemler. Bu cevabı ile Ergen’in gayet güzel bir karşılık verdiğini düşünüyorum.
Gülben Ergen seversiniz sevmezsiniz gün sonunda sorulduğunda şu an en az 5 şarkısını ezbere bildiğiniz bir isimdir. Şarkıları, yaptığı sosyal sorumluluk projeleri ile aktif olarak çalışan, üreten başarılı bir kadın. Hülya Avşar’ın bu çıkışını eski günlerde olduğu gibi tatlı bir atışma yaratmak için yaptığını düşünüyorum. Eminim o da bu çıkışlarının ve bahsedilen ismin demode olmadığının gayet farkında.
Söylediğim Şarkılarda Saklı
İlk çıktığı zamandan itibaren çalışmalarını severek takip ettiğim Türk Rock müziğinin ön planda olmayı sevmeyip sadece şarkılarının konuşulmasını tercih eden kadın vokali Aslı Gökyokuş güzel bir sürprizle tekrar aramızda.
2007 yılında yayımlanan ‘Söylediğim Şarkılarda Saklı’ albümü, içinde Dans Etmeye İhtiyacım Var ve Yardımcı Olmuyor gibi dillere pelesenk olmuş şarkıları barındırsa da dijital platformlarda dinlemek istediğimizde bulunamıyordu. Bu tarz kült olmuş ama dijitalde yer almayan albümler çok var. Nedeni o zamanki plak şirketleri ve şarkıcılar arasında yapılan anlaşmaların beraberinde gelen anlaşmazlıklar diye düşünüyorum.
Aslı Gökyokuş dinleyicisinin yıllardır ulaşamadığı ‘ Söylediklerim Şarkılarda Saklı’ albümünün tüm haklarını, geçtiğimiz sene kurduğu ve kızının adını taşıyan Yaz Müzik şirketi üzerine almış ve 5 Kasım’da tüm dijital ortamlarda yayınlanacakmış.