Bir tek izleyici kurtuluyor

Türk İşi Ekşın. Hırsız Var filminin yapımcılarının sloganıydı. Çok doğru olmuş. Filmin konusuna, kısa özetine gerek yok, ancak belirtmek gerekir ki filmin içindeki eleştiri okları tam yerlerine varıyor. Mafya dünyası, mankenler, sosyete camiası ve özellikle medya, memleketimizin güncel hadiseleri inceden alaya alınıyor. Filmde alaya alınmayan, bir tek izleyiciler oluyor. Çünkü gerçekten iyi bir film.

Türk filmlerini seyredenlerin bazen zalim eleştirilerine çok kızarım. Amerikan filmindeki ekşını, olaylar zincirini görüp heyecanlananlar, bizim filmlerde işin sadece gülünç yönünü görüp, yapmacıklıkla suçluyorlar. Bu film sayesinde bundan kurtulacağımızı ümit ediyorum.

Hırsız Var, bu türdeki Amerikan filmlerinden doğrusu aşağı kalmıyor, konu örgüsüyle de, oyuncuların başarısıyla da seyredilebilir bir film çıkmış ortaya. Otomobil sahneleri illa mukayese etmek gerekirse Amerikan sinemasını aratmayacak seviyede, ben çok beğendiğimi rahatlıkla söyleyeceğim. Arada ustaca işlenmiş komedi unsurları, basit parodi değil türün iyi bir örneğinde bulunacak türdendi.

Elbette Halûk Bilginer’in modacı, stilist rolündeki performansı övülmeye değer. Mehmet Ali Erbil ekranlardan tanıdığımızın aksine bir karakteri başarıyla çizmiş. Birol Ünel, Gamze Özçelik, Gülse Birsel, Dost Elver, Fatih Akın filmin başarısına katkıda bulunuyorlar.

Sosyetenin doğum günü partisini seyrederken doğrusu çok güldüm, magazin basınında gördüğüm fotoğrafları hatırladım, havuz partilerini düşündüm. Havuz partisindeki düşme daha sonrası atlama çılgınlığı, en ince ve sivri iğnelerden birisiydi sanırım.

Yönetmen Oğuzhan Tercan ‘ekşın’ gibi önemli bir yükün altına girmiş ve ne yalan söyleyeyim işin altından başarıyla kalkabilmiş. Gerek tekniğiyle, gerek oyuncu seçimiyle, gerekse kurgusuyla... Pek hoşlanmadığım tür içinde beğendiğim bir yerli örneği izlemek, ilerideki ‘usta işi ekşın’ için ilk adımın atıldığının bir göstergesi sanırım.
Yazarın Tüm Yazıları